ITP reklam

Hur kan man fortsätta med den här fjantiga tramsiga reklamen. "Är valet av ITP lika lätt som att steka ägg." Systrarna Kallur hjälper inte upp det hela  De olika inslagen som vält över oss har varit lika dåliga. Det där fjanten åkte ner för ett räcke hade kunnat bli riktigt bra om han på riktigt kört lillfjanten i knoppen.


Bakterierna bort till 99,99% !?

LYSTERIN, sköljmedel, påstås enligt laboratorietester få bort 99,99 % bakterier från våra tänder.
Varför missa 00,01 % ?

Vougueintroduktion 1935

1935 introduserades Malmö Strumfabrik Vogue i Norden. Vogue ledningen gav MSF rätt till namnet så länge det höll den kvalite man bestämde. Både vad det gällde strumporna som marknadsföringen. Samtidigt som strumporna(då fanns inte strumpbyxor) låg på diskarna i vårt lands största butiker skulle annons finnas i alla stora tidningar. K.Levin mark-nadschef på MSF och senare grundare av PLM flög för säkerhets skull upp till Stockholm och Dagens Nyheter med plåtarna. Ve och fasa planet måste landa i Norrköping p.g.a. dimma. Levin fick ta tåget och försening till tiden då DN skulle tryckas var solklar. Då ringde han till DN och bad dom stoppa pressarna och vänta in honom. Detta skedde!!
och det var och är troligen den enda gång sådant har hänt. Vogue fick ett strålande mottagande. 

KPACYNISM

i en reklam film för KPA visa de man först en liten barnsoldat som satt på huk med ett stort maskingevär. En svensk pojke i 10 årsåldern tittade  på sen gick han ut på gatan och marscherade iväg. Hela tiden tillstötte andra barn och tillsammans vandrade de fram. När de kom till en bro var de hundratals. Jag blev rörd för jag trodde att de protesterade mot krig och användandet av barn i dem. Plötsligt säger en rösta att KPA värnar om ungas framtid. Även om barnsoldatens?


Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0